piątek, 12 grudnia 2014

Hop do zlewu!!!

Hej! Wiem, że dawno nie było postów, ponieważ nic nowego u mnie i u Gucia przede wszystkim. Dzisiaj powiemy sobie o kąpieli. Tak owszem myję moją świnkę morską :D Teraz zobaczcie jak myć prosiaki:

1. Najpierw zatkaj zlew korkiem i napuść do zlewu letniej (nie za gorącej, ani nie za zimnej) wody tak jak na zdjęciu:
2. Gdy już to zrobisz, ostrożnie przetransportuj świnkę do wypełnionego wodą zlewu:
3. Zabezpiecz uszka swojego pupilka, czyli za połóż dłoń za uszami tak jak na zdjęciu:
4. Nalewając na swoją rękę letniej wody ostrożnie polewaj świniaka:
5.Weź mydło (najlepiej stare szare, ja miałam tylko zwykłe, ale mało w nim jest chemikaliów) i ostrożnie szoruj prosiaka. Pamiętaj, że głowy nie polewamy ani nie szorujemy. Ona musi pozostać sucha.
6. Teraz opłucz świnkę, tak jak wcześniej delikatnie polewając:
7. Następnie wyjmij świnkę ze zlewu, rozłóż jakiś ręcznik na podłodze i umieść tam świniaka. Później zawiń świnkę w ręcznik i wycieraj (podczas tej czynności możesz dać do jedzenia jakiś przysmak twojego prosiaka np: pietruszka, marchewka):





I to już koniec na dzisiaj. Pozdro i do zobaczenia :-)







4 komentarze:

  1. Też muszę swoją umyć :)
    Nominowałam Cię to LBA!
    http://prosiaczek010.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Mam na imię Jula i posiadam 8-miesięczną świnkę. Chcę dla niej kupić współlokatorkę, aby nie siedziała sama w klatce. Trochę się o nią boję, ponieważ nie wiem czy nie będzie swojej nowej koleżanki gryzła. Prosze, odpisz.

    PS. Klatka ma 70cm. (wzdłuż) i jest dosyc wysoka. Jest tam także narożny domek, a moja świneczka wskakuje do niego, jak i zarówno na daszek (jest drewniany). I nie wiem czy taka klatka wystarczy dla dwóch niewielkich prosiątek, ponieważ nie mam, ani oszczędności na druga, ani już miejsca w pokoju (jest miejsce na hasanie zwierzątek).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klatka musi być większa dla dwóch świnek, nawet jak teraz nie są takie duże, to urosną. Radziłabym Ci poczytać strony poświęcone łączeniu tych gryzoni. :) Na przykład tę : http://swinkimorskie.eu/SPSM/index.php?option=com_content&view=article&id=84:jak-czy-winki-morskie&catid=46:pocztek&Itemid=123

      Usuń
  3. Świnki myje się tylko pod zaleceniami weterynarza. Same potrafią zadbać o swoją higienę. A nawet, jeśli już bardzo trzeba ją wykąpać, to się kąpie specjalnym szamponem. nie mydłem. Świnki mają inne PH skóry, niż ty :)

    OdpowiedzUsuń